HLFX.Ru Forum
Показать все 11 сообщений этой темы на одной странице

HLFX.Ru Forum (https://hlfx.ru/forum/index.php)
- Xash3D (https://hlfx.ru/forum/forumdisplay.php?forumid=14)
-- [Please] Need some help with this... (https://hlfx.ru/forum/showthread.php?threadid=3248)


Отправлено ADTeam 06-02-2012 в 21:07:

Exclamation [Please] Need some help with this...

Hi to everyone out there. As you may notice, I'm new at the forums so I will first introduce myself. My name is Franco Cavecchia, I'm a HL fan and in the same line, a HL modder (but you should consider me a n00b modder). Enough introductions, let's talk about my trouble

I have downloaded the latest version of Xash 3D and installed everything properly. When I set the 3D background maps feature, this works perfectly with the HL maps. But when I choose my self-made maps (or "my own maps") the background shows everything that isn't a model.

What the hell I mean? Well, maybe this can help:

http://www.subirimagenes.net/pictur...6bc1c17ed2e.jpg

http://www.subirimagenes.net/pictur...efdded4f02f.jpg

And that's it. Any ideas of why model isn't being showed in my 3D background map? Thanks !


Отправлено qpAHToMAS 07-02-2012 в 01:58:

Where is SKY brushes on the screenshot #1? I think, map is wrong.

This is example map, learn it.
http://pix.academ.org/img/2012/02/0...e5eb1b1ce04.jpg


Отправлено NameLesS 07-02-2012 в 10:52:

i have same problem, but not only the models are missing also brush entitys
http://i.imgur.com/l0Ob7.jpg
http://i.imgur.com/Si5nN.jpg


Отправлено Дядя Миша 07-02-2012 в 12:19:

NameLesS ADTeam You're using both a Xash Engine and Xash-mod right?
Try this engine update.

__________________
My Projects: download page

F.A.Q по XashNT
Блог разработчика в телеграме

Цитата:

C:\DOCUME~1\C4C5~1\LOCALS~1\Temp\a33328if(72) : see declaration of 'size_t'


Отправлено qpAHToMAS 07-02-2012 в 12:29:

Дядя Миша 1827 помогает!

Почему ты привязал камеру меню к info_player_start, а не к trigger_camera?


Отправлено FiEctro 07-02-2012 в 12:38:

qpAHToMAS
Потому что на многих халфовских картах его нет, КО.

__________________
У котёнка мокрый нос и гладенькая шерсть, у него забавный хвост и быстрых лапок шесть. Две задних, две средних и две передних лапы, такая многоножка получилася у папы.
Он ученый — папа мой — зверушек изучает, гуляет по помойкам, ловит крыс и чаек. Две крысы белокрылые и чайки две унылые покрытые пупырчатою кожей лягушат без пёрышек тоскуют и ускакать спешат.
А ещё есть муравей большой размером с гуся он пугает всех зверей, и я его боюся, когда он ковыляет на лапках на своих.
И в двери ударяет, и начинает стих: Я — муравей, воды налей! Не меньше ведра, напиться мне пора!


Отправлено Дядя Миша 07-02-2012 в 12:42:

Цитата:
qpAHToMAS писал:
Почему ты привязал камеру меню к info_player_start, а не к trigger_camera?

Ещё один... Кто мешает тебе поставить на карту trigger_camera и запустить её от trigger_auto, ну вот кто?

__________________
My Projects: download page

F.A.Q по XashNT
Блог разработчика в телеграме

Цитата:

C:\DOCUME~1\C4C5~1\LOCALS~1\Temp\a33328if(72) : see declaration of 'size_t'


Отправлено NameLesS 07-02-2012 в 12:56:

Дядя Миша
Спасибо , теперь все отображается в меню.


Отправлено Дядя Миша 07-02-2012 в 13:14:

NameLesS так ты русский?
А я думал ты тот NameLesS который делает Trinity Renderers.

__________________
My Projects: download page

F.A.Q по XashNT
Блог разработчика в телеграме

Цитата:

C:\DOCUME~1\C4C5~1\LOCALS~1\Temp\a33328if(72) : see declaration of 'size_t'


Отправлено NameLesS 07-02-2012 в 13:20:

Дядя Миша хех , я русский эстонец , к тринити никак не причастен.


Отправлено ADTeam 08-02-2012 в 00:20:

Thank you so much guys! As you said, my troubles where bad VHE cfg and wrong mapping cfg thank god you where here to help ! (BTW I should mention I'm Argentinian and I admire a LOT the Russian people, culture, nation)


Временная зона GMT. Текущее время 17:33.
Показать все 11 сообщений этой темы на одной странице

На основе vBulletin версии 2.3.0
Авторское право © Jelsoft Enterprises Limited 2000 - 2002.
Дизайн и программирование: Crystice Softworks © 2005 - 2024